Module Marketing Out Of Home
Verdieping in marketing is voor veel afgestudeerden zeer nuttig gebleken. Je herkent waarschijnlijk wel de management vragen waarmee je wordt uitgedaagd:
"Geen dikke rapporten. Vertel het me in een een paar slides of een half A4-tje".
Hoe maak je van een berg spaghetti een overzichtelijk bordje asperges?
De module 'Marketing in Out Of Home' helpt je in 1 dag door het gehele marketingproces. Modellen helpen hierbij om complexe materie te analyseren, snel tot de kern te komen en visueel oplossingen te verduidelijken.
Praktisch inzicht in de juiste toepassing van management -en marketingmodellen in de hospitality & foodservice praktijk.
Meer dan 50 klassieke en nieuwe modellen en berekeningen met praktijkvoorbeelden van o.a. De Efteling, Sligro, Douwe Egberts, Mc. Donalds, Zalando, LaPlace, HMS Host, Callebaut, Zoku, Jumbo, Starbucks AirBnB en Disney.
Marketing in Out of Home: Food for thought!
- OMZET GROEI
- Na jaren van groei staat onze omzet stil en zonder ingrijpen gaan we de helling af. Waar zit de groei? Lever een gedegen plan aan en zorg op korte termijn voor herstel.
- We hebben de laatste jaren aandeel verloren in een segment. Waar ligt dat aan en hoe halen we dat weer in?
- Groei over de grens: Risico spreiding, export, agentschap, eigen verkoopkantoor, locale productie?
- CONCURRENTIE VOORDEEL
- De concurrentie haalt ons in. Wat nu?
- Hoe gaan we ons structureel van de concullega's onderscheiden?
- PRODUCT ONTWIKKELING
- Toegevoegde waarde concepten. Prachtige term maar dan?
- STRATEGIE & IMPLEMENTATIE
- We hebben nu wel omzet. Maar volgend jaar? Help aan structuur, visie en beleid
- We hebben een prachtige missie,visie en ambitie. Alleen de juiste vertaling naar gefundeerde aktie is onduidelijk.
- MARKTBEWERKING
- Zoveel buitendienst. Doen ze wel de goede dingen? Wat levert dat eigenlijk op en waarom komt er niet meer uit?
- De traditionele distributieketen verandert snel. Push en pull? Wat kunnen we leren. Hoe gaan wij hiermee om?
- Retail, Out Of Home of beide?
- ROI OP MARKETING
- We hebben slechts beperkt budget. Welke marketing communicatiemix levert optimaal rendement?
- Merk of private label of beide?
- SAMENWERKING EN INNOVATIE
- Co-creatie, alliantie, franchise, fusie, overname. Waar gaan we heen?
- Social media, clicks en/of bricks?
- Innovatie: Out of inside the box?
"Geen dikke rapporten. Vertel het me in een een paar slides of een half A4-tje".
Hoe maak je van een berg spaghetti een overzichtelijk bordje asperges?
De module 'Marketing in Out Of Home' helpt je in 1 dag door het gehele marketingproces. Modellen helpen hierbij om complexe materie te analyseren, snel tot de kern te komen en visueel oplossingen te verduidelijken.
Praktisch inzicht in de juiste toepassing van management -en marketingmodellen in de hospitality & foodservice praktijk.
Meer dan 50 klassieke en nieuwe modellen en berekeningen met praktijkvoorbeelden van o.a. De Efteling, Sligro, Douwe Egberts, Mc. Donalds, Zalando, LaPlace, HMS Host, Callebaut, Zoku, Jumbo, Starbucks AirBnB en Disney.
Marketing in Out of Home: Food for thought!